Vorige maand kwamen we samen met Jong Groen en Comac op straat tegen het woonbeleid van de Vlaamse regering: voor meer sociale woningen, voor een degelijk woonbeleid!

Het Vlaams woonbeleid faalt: een wachtlijst van maar liefst 170.000 mensen voor een sociale woning, betaalbaar wonen is voor veel mensen een verre droom geworden, en ook in het aanpakken van discriminatie op de woningmarkt slaat de Vlaamse regering de bal volledig mis.

Daarom kwamen we op 13 maart op straat op het Antwerpse Operaplein! We trokken 170.000 streepjes om het tekort aan sociale woningen aan te kaarten: 1 streepje voor iedereen die op een wachtlijst staat. Voorzitter van Jongsocialisten Oskar Seuntjens: "Iedereen heeft recht op een betaalbare en gezonde woning. De Vlaamse regering schendt dit recht door een woonbeleid te voeren op maat van de happy few."

✊ Huizen dienen om in te wonen, niet om in te beleggen!

Lees er alles over in de GVA: https://www.gva.be/cnt/dmf20220313_96729163