De Vlaamse Regering stemt binnenkort over de afschaffing van de opkomstplicht. Een grote historische vergissing kondigt zich aan.

Ondanks de waarschuwing van politicologen, wil de Vlaamse Regering de opkomstplicht toch afschaffen. Wij kunnen de professoren enkel maar gelijk geven.Het afschaffen van de opkomstplicht zorgt er namelijk voor dat juist de meest kwetsbare groep minder vertegenwoordigd zal zijn in de toekomst. Is dat wat we willen?

Nochtans zit er een partij in de Vlaamse Regering die eigenlijk géén voorstander is van deze afschaffing. CD&V en Joachim Coens, wat houdt jullie tegen om niet bij jullie standpunt te blijven?